امام: برای مردان پلاتین و طلای سفید اشکال ندارد؛ مگر آن که طلای سفید همان طلای زرد باشد و با مخلوط کردن تغییر رنگ داده باشد.
خامنه ای :اگر چیزى که طلاى سفید نامیده مىشود، همان طلاى زرد است که بر اثر مخلوط کردن مادهاى رنگ آن سفید شده، حرام است، ولى اگر عنصر طلا در آن به قدرى کم است که عرفاً به آن طلا نمىگویند، مانع ندارد و پلاتین نیز اشکال ندارد.
سیستانی:پوشیدن طلا (اگر چه با آبکارى رنگ آن سفید شده باشد) مثل آویختن زنجیر طلا به سینه، و انگشتر طلا به دست کردن، و بستن ساعت مچى طلا به دست، براى مردان حرام، و نماز خواندن با آنها باطل است، ولی پوشیدن فلز پلاتین اشکال ندارد.
مکارم :زینت به طلا براى مردان به هر رنگى که باشد (حتّى طلاى سفید) جایز نیست و نماز خواندن با آن باطل است، ولى استفاده از پلاتین که فلز دیگرى است اشکالى ندارد.
صافی :اگر واقعاً طلا باشد و صرفاً رنگش سفید باشد، جایز نیست، ولی اگر پلاتین که فلز دیگری است باشد و اسمش طلای سفید باشد مانع ندارد.
گلپایگانی:استعمال طلا چه سفید باشد و چه زرد و یا سرخ، بعنوان زینت برای مردان حرام است، ولی پلاتین فلز دیگری است و اشکال ندارد.
تبریزی :استفاده از پلاتین برای مردان مانعی ندارد، و نماز خواندن با آن جایز است.
فاضل: ظاهرا پلاتین غیر از طلای سفید است؛ لذا پلاتین برای مردان حلال است، اگر چه طلای سفید حرام است.
صافی: طلای سفید حرام و پلاتین اشکال ندارد.
بهجت: پلاتین غیر از مادهی طلا است؛ لذا برای مرد حلال است و نماز با آن هم اشکال ندارد؛ ولی طلای سفید حرام و نماز با آن هم باطل است.