امام:اگر معلوم نیست که الکل مست کننده و از چیز مایع بدست آمده محکوم به طهارت است. خامنه ای:اگر یقین نداشته باشید که در اصل مست کننده و مایع است محکوم به طهارت می باشد.
سیستانی:پاک است.
شبیری:اگر مست کننده باشد نجس است و در صورت شک، از نظر نجاست اجتناب لازم نیست. والله العالم
صافی :اگر علم به اینکه از مسکر مایع ساخته شده، نداشته باشید اشکال ندارد، هر چند شستن موضع برای نماز مطابق احتیاط است.
فاضل:الکل طبی و صنعتی پاک است.مکارم:پاک است.
نوری :الکل طبی و صنعتی که انسان نمی داند از چیز مست کننده مایع گرفته شده پاک است.
اراکی:پاک است. اگر انسان نداند از چیزی که مست کننده و روان است درست کرده اند.
بهجت:احتیاط در اجتناب است.
تبریزی:الکل سفید که به تنهایی و بدون علاج قابل خوردن نیست پاک می باشد. والله العالمخویی:الکلی که معهود نباشد از آنها اسکار نمودن و برای اسکار استعمال نمی شود نجس نیست.